Jak mężczyzna wybiera buty?

Męski klient staje się coraz ważniejszy dla producentów obuwia. Związane jest to z tym, iż buty męskie cieszą się coraz większą popularnością, co przekłada się na zwiększoną sprzedaż. Rzecz jasna firmy wyciągają z tych wyników odpowiednie wnioski, dzięki czemu mogą zmienić swoją strategię w taki sposób, by była ona lepiej dopasowana do potrzeb rynku, co oznacza nic innego, jak tylko prostą drogę ku jeszcze większej sprzedaży. A przecież to właśnie ona jest głównym powodem dla którego przedsiębiorstwa istnieją.

Obuwie kierowane do płci brzydkiej ma wciąż mniejszy udział w całkowitej sprzedaży butów, ale tendencja ta zaczyna się odwracać. Po części jest to związane z faktem, iż specjalistyczne buty robocze są tworzone w zasadzie tylko pod mężczyzn, co jest jednym z powodów rosnących udziałów w rynku, lecz nie jedynym. Panowie faktycznie coraz bardziej interesują się tym, co wkładają na nogi, więc producenci starają się odpowiednio reagować.

Zatrudniają znanych projektantów, analizują najmodniejsze trendy oraz eksperymentują ze starszymi modelami, a wszystko to w celu zwrócenia uwagi na swoją ofertę, dzięki czemu klient nie skieruje swoich kroków do konkurencji.

Co ciekawe pojawiła się również tendencja do stylizowania damskich kolekcji na buty męskie. Tego typu inspiracje obejmują między innymi takie modele jak mokasyny, jazzówki, czy motocyklówki i, wbrew pozorom, propozycje te sprzedają się całkiem nieźle.