Historia marki Clarks

W biznesie kooperacja to normalna rzecz. Dzięki niej firmy lub znane osoby są w stanie zdziałać zdecydowanie więcej, niż gdyby miały działać osobno. Współpraca może przyjmować różne formy, zarówno typowo outsourcingowe jak i na zasadzie barteru usług lub produktów. Niezależnie od szczegółów takie działania przynoszą najczęściej obopólne korzyści, które byłby niemożliwe lub bardzo ciężkie do uzyskania w pojedynkę.

Clarks, czyli pochodzący z Wielkie Brytanii producent obuwia niejednokrotnie angażował się w takie projekty. Mogły one przyjmować formę inicjatyw charytatywnych, jak na przykład współtworzenie organizacji „Leather Working Group”, której celem jest większa transparentność przemysłu skórzanego. Z kolei inne kooperacje, to rzeczy stricte biznesowe, mające na celu sprawienie, iż buty Clarks będą cieszyć się jeszcze większym powodzeniem. Do tej drugiej grupy należy chociażby współpraca ze znaną w Anglii osobistością telewizyjną Mary Portas, która specjalizuje się w modzie. Dzięki jej radom oraz nadzorowi Clarks zaprezentował swoim klientom nową kolekcję, która kierowana była do osób, które celują w elegancki styl, wykorzystujący najmodniejsze trendy. Elementami charakterystycznymi dla tej linii są pastelowe kolory, zastosowanie tzw. „wężowej skóry”, czy metalicznych obcasów.

Oczywiście debiutowi tych modeli towarzyszyła wielka kampania promocyjna, która obfitowała w wiele atrakcji. W ten sposób firma pokazała, że bez większego problemu potrafi inicjować zupełnie nowe przedsięwzięcia, które sprawiają, że buty Clarks stają się bardziej popularne.